søndag den 20. december 2009

Coleslaw


Endelig fandt jeg en opskrift på en velsmagende Coleslaw der hverken er for sur eller for sød.

6-8 personer

Ingredienser
1 lille hvidkålshoved
4-6 gulerødder

Marinade:
2 spsk Honning dijonsennep (Maile)
1 dl æblecidereddike
3 tsk sellerisalt
2 spsk sukker
1 tsk stødt spidskommen
friskkværnet peber

Coleslaw dressing:
2 dl creme fraiche 18%
2½ dl ægte mayonaise - f.eks. Colemanns
salt og peber
sukker efter behag (jeg bruger 3 tsk)

Fremgangsmåde
Snit hvidkålen meget fint i ikke alt for store strimler. Riv gulerødderne groft på rivejernet.
Rør coleslaw-dressingen sammen af de nævnte ingredienser (smagen skal ligge på den søde side).
Lav gerne marinade og dressing dagen før. Det bliver den kun bedre af, men bland den ikke sammen med kålen!!!
Rør marinaden sammen og tilsæt marinaden til kål og gulerødder. Lad det trække i min. 30 min. i køleskabet.
Vend tit rundt i blandingen.
Frahæld marinaden fra kålblandingen. Klem marinaden ud af blandingen med fingrene. Ellers bliver den for sur.
Kom kålblandingen i coleslaw dressingen og vend det hele rundt, minutter før serveringen.

Kilde: Grillguru.dk

2 kommentarer:

  1. Hej Carsten,

    Tak for endnu en go opskrift.

    Du mangler da et link til http://GastroMand.dk i din linkliste - vi kvitterer gerne med et den anden vej:)

    SvarSlet
  2. Hej Anders
    Tak for det. Rigtig fin hjemmeside i har der. Den vil jeg kigge nærmere på. I er hermed tilføjet i mit linkpanel.

    SvarSlet